Mijn aanpak

 

 

Water

 

 

Koolhydraatarm

 

 

Cholesterol

 

 

 

Mijn aanpak

In mijn praktijk kijk ik naar het lichaam als een samenhangend geheel, waarin verschillende systemen continu met elkaar in verbinding staan. Klachten zie ik als signalen van een lichaam dat uit balans is.

Ik werk met drie benaderingen die elkaar aanvullen en versterken: orthomoleculaire therapie, ketogene metabole therapie en Traditionele Chinese Geneeskunde (TCM).

Vanuit de orthomoleculaire therapie kijken we naar wat jouw lichaam nodig heeft op celniveau. Denk aan voeding, vitaminen en mineralen die processen zoals energieproductie, hormonale balans en het immuunsysteem ondersteunen.

Met ketogene metabole therapie richten we ons op het herstellen van je stofwisseling. Door anders met voeding om te gaan, kan je lichaam leren om stabielere energie te creëren en beter om te gaan met bloedsuiker en insuline.

De Chinese geneeskunde helpt om patronen en samenhang te herkennen. Deze benadering kijkt naar hoe energie (Qi) stroomt en waar blokkades of disbalans ontstaan.

Door deze drie invalshoeken te combineren, ontstaat een integrale aanpak: zo krijgen we inzicht in waar de disbalans zit én ondersteunen het lichaam gericht in herstel.

Op de volgende pagina’s lees je meer over elke methode en wat deze voor jou kan betekenen.